En shopaholics bekännelser


I förrgår såg jag En shopaholics bekännelser för första gången, den kom ut redan 2008 men jag har helt enkelt inte sett den förrän nu, men jag kände att det var verkligen på tiden, och jag är inte besviken!

Filmen handlar om Rebecca Bloomwood, en shoppinggalen journalist som drömmer om att få jobba på Alette Magazine, en otroligt populär modetidning. Tyvärr så tillsätts platsen och hon får i stället jobbet på en ekonomitidning. Hon ser det som chansen in i branshen och tar det. Hon blir snabbt en populär journalist på tidningen och flickan med den gröna scarfen blir hennes väg in i människors hjärtan. Men samtidigt som hon gör karriär på att ge människor råd om deras ekonomi, så bränner hon tusenlappar efter tusenlappar och har kronofogden efter sig. Hur ska hon kunna få sin karriär att fortsätta utvecklas när hennes privatliv rasar samman?

Om jag skulle förklara filmen med ett ord så skulle det vara underhållande! Den är riktigt rolig och även fast den kanske är lite småfånig stundsvis så uppskattar jag varje sekund. Den blandar allvar och komedi på ett riktigt bra sätt och även fast den är på gränsen till för mycket, så trillar den aldrig över helt även fast den svajar över kanten. Jag tycker Isla Fisher passar väldigt bra i rollen som Rebecca men jag tycker att vissa av rollerna kunde spelats bättre av andra skådespelare. Men överlag är det en riktigt bra film och om man gillar filmer som Sex and The City och liknande så måste man se den!


Orginalbilder här





Kommentarer
Ida

Hej! Jag har en frågestund, skulle bli glad om du kunde fråga en eller flera frågor. Ingen fråga är för dum!

http://idahtt.blogg.se/2011/november/fragestund.html

2011-11-03 @ 22:43:55
URL: http://idahtt.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback