Hart of dixie 1x06 The Undead and the Unsaid


I natt kom avsnitt 6 av Hart of Dixie och jag tänkte berätta min åsikt om det nya avsnittet som heter The Undead and the Unsaid.

Varning för spoilers!

Jag gillade det här avsnittet riktigt mycket, det var roligt, spännande och faktiskt lite sorgligt, precis som ett avsnitt ska vara helt enkelt.

Historien i det här avsnittet, om "spöket" som Zoe kör över, gillade jag verkligen, även fast man förstod att det inte var ett spöke för det skulle varit helt fel för serien om Zoe plötsligt kan se andar också. Men jag gillade verkligen historien om mannen och att han fejkade sin egen död för att skydda sina barn och sin fru, man blev sur på honom samtidigt som man led med honom.

Wade och Zoe gick mig på nerverna som vanligt, det blir bara tydligare och tydligare att den är menade för varandra och jag tycker att dem ska inse det snart! Älskade alla scener med dem men jag älskade speciellt scenen med dem och Zoes mamma, Wade är så sjukt charmig och jobbig på samma gång.

Jag gillade sidhistorien med Lemons syster, man fick äntligen lite förklaring varför Lemon är så himla gammaldags och spänd hela tiden. Jag började faktiskt gilla Lemon där ett tag, men det gick över snabbt och jag tål henne fortfarande inte, jag förstår varför hon är sträng mot sin syster och vill ha ordning och reda, men hon har ingen rätt att behandla Zoe som hon gör, och jag tycker fortfarande inte om henne och George tillsammans.

På tal och George så kan jag säga ett ord, toffel, i början av serien gillade jag honom men nu börjar han bli för mycket när han gör allt för Lemon för att hon ska få sin vilja igenom, visst, gulligt att han älskar henne, men han känns som han inte har någon egen vilja. Jag hoppas han blir som vanligt igen.

Sammanfattningsvis ett riktigt bra avsnitt och jag ser redan fram emot nästa! Då hoppas jag på en Zoe och Wade kyss!

Orginalbilder här och här

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback