Letters to Juliet


Jag och min kompis Nathalie såg för några timmar sen den mysiga dramafilmen Letters to Juliet med Amanda Seyfried. En otroligt fin film med en otroligt fin historia.

Filmen handlar Sophia, en ung tjej som reser till Italien med sin fästman för en "innan bröllopet smekmånad" men väl där märker dem sina olikheter och efter att fått lov att följa med honom på vinprovningar, ostprovningar och liknande så säger Sophia stopp och han får åka på vinauktion själv medan hon stannar kvar och hjälper en gammal kvinna vars 50åriga brev Sophia hittade under en sten i väggen där kvinnor och män lämnar brev till Julia (från Romeo och Julia) för att få svar på sina frågor om kärlek, och som hon beslutar att besvara. Detta leder dem på en resa efter kvinnans själsfrände och under den jakten försöker Sophia lista ut om hon verkligen hittat sin eller om hon ska chansa och kasta sig in i någonting helt okänt.

Jag gillade verkligen den här filmen, den är välgjord, spännande och otroligt vacker. Om man ska gnälla på någonting så var den lite förutsägbar men jag tyckte inte det gjorde någonting under den här filmen för det viktigaste var inte hur den skulle sluta, utan det var att se vad som hände under resan dit. Som jag skrev så är det en otroligt vacker historia och alla fina omgivningar och vackra scener gjorde att jag många gånger fick gåshud. En riktig 5 poängare helt enkelt!

Orginalbilder här och här



Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback