Red Riding Hood


Såg precis på Red Riding Hood, riktigt bra film som jag verkligen rekommenderar!

Filmen är en modern version av Rödluvan och handlar om Valerie, en ung kvinna som blivit bortlovat till en man hon inte älskar. Hon älskar Peter, skogshuggaren som varit hennes bästa vän ända sen barnsben, och dem beslutar sig för att rymma iväg tillsammans. Men samma dag som dem äntligen ska göra det så attackeras och dödas Valeries syster av traktens varulv och hela staden sätts i skräck. Dem tillkallar en präst som är van med att handskas med varulvar och dem hoppas att han ska kunna sätta stopp på varulven en gång för alla. Men allting dem trott på sätts på prov när det kommer fram till att varulven kanske inte alls lever ensam uppe i bergen som dem alltid trott, utan den lever kring dem, som en vanlig människa, så vem är det? Grannen? Farmor? Mamma?

Jag hade ganska höga förväntningar på den här filmen, jag hade hört att den var riktigt bra och jag är inte besviken. Den är riktigt spännande och jag älskar att dem gjort så att man misstänker alla samtidigt, den är inte förutsägbar alls och det är riktigt sällan jag blir överraskad av en film längre, men den här gången var jag helt ute och cyklade när jag chansade. Amanda Seyfried gjorde ett riktigt bra jobb i filmen och jag gillar verkligen henne som skådespelerska, även dem andra skådespelarna var riktigt bra och allting kändes trovärdigt. På baksidan av fodralet stod det att det var en Fantasy/Horror film och fantasy biten håller jag med om men skräckbiten är jag lite mer tveksam över, den kunde varit lite läskigare tycker jag så där måste jag dra ner betyget lite, men det är en grymt bra film och jag skulle absolut kunna se den fler gånger.



Orginalbild här

Kommentarer
Johanna Christoffersson

Den filmen är riktigt bra!! :)

2011-11-07 @ 19:08:08
URL: http://rosaprickaar.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback