The black balloon


Såg precis på en otroligt vacker film på Voddler, The Black Balloon, en film jag aldrig hört talas om innan jag kikade runt på voddler nu ikväll men helt klart en film som borde få mer uppmärksamhet.

The Black Balloon handlar om Thomas och hans familj som flyttar till en ny stad och han kämpar för att vara en normal tonåring och för att passa in. Men Thomas liv är inte normalt, med en storebror med autism och en gravid mamma som ligger sängliggandes så måste Thomas hjälpa till på alla sätt och vis för att vardagen ska fungera. Man får följa dem genom kärlek, skratt, gråt och ilska och Thomas hopp om att Charlie någon gång kommer bli normal, någonting som han innerst inne vet inte kommer hända.

Det är en otrolig historia som i alla fall gav mig gåshud. Jag satt och skratta, höll andan och grät när jag såg den här filmen för det är en otroligt känslosam film. Man får se hur hela familjen berörs av Charlie, på både gott och ont och hur elaka folk kan vara. Skådespelarna var riktigt duktiga, inga jättekändisar förutom modellen Gemma Ward men jag tycker att alla spelade sina karaktärer riktigt bra. En riktigt vacker film helt enkelt som jag tycker att alla ska se.

Filmen kan man se gratis på Voddler om man har konto där!


Orginalbild här

Kommentarer
Anders Sjöman

Hej,



Kul du hittade till The Black Balloon - som är en av de mest uppskattade "okända" filmerna vi har på Voddler!



Vänliga hälsningar,

Anders Sjöman

Kommunikationschef Voddler

[email protected]

2011-11-07 @ 09:23:44
URL: http://www.voddler.com

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback