The box


21.30 på Tv4 ikväll så visas The box, en thriller från 2009 med Cameron Diaz i huvudrollen, och om ni funderar på att se filmen så kanske jag kan hjälpa er bestämma er genom att berätta min åsikt om filmen.

Filmen handlar om Norma och Arthur som hittar en mystisk låda utanför deras ytterdörr. Några timmar efter lådans ankomst så får dem besök av en man som erbjuder dem en stor summa pengar. Allt dem behöver göra är att trycka på knappen i lådan. Men allting har en avigsida, om dem trycker på knappen så kommer någon dem inte känner dö. Med ett dygn att bestämma sig på så måste paret bestämma sig om dem kan leva med skuldkänslorna över att ha orsakat en människas död för deras egen välfärd.

Den här filmen är förvirrande, och jag fick faktiskt lov att läsa om den för att kunna skriva om vad den handlar om för jag förstår den verkligen inte. Om den bara handlat om lådan så hade jag kanske gillat den lite i alla fall, men dem har blandat in onaturliga andar och massa annat som inte passar in alls och hur mycket jag än försöker så förstår jag inte den. Jag brukar kunna gilla lite halvkonstiga filmer men den här är bara för mycket. Jag såg den med min storebror och hans flickvän när den kom ut och när filmen tog slut så frågade jag vad den egentligen handlar om och min brors flickvän svarade: "En låda...eller nått" och det förklarar våra tankar precis. En riktigt konstig film helt enkelt enligt mig.

Om någon sett filmen och förstår sig på den så hör gärna av er och berätta om vad den egentligen handlar om och hur allting hänger ihop!



Orginalbild här



Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback