The Collector


Hyrde The Collector på Voddler nyss, det är en skräck/thriller från 2008 om en galen man som samlar på någonting väldigt ovanligt, människor.

The Collector handlar om Arkin, en förre detta fånge som försöker hjälpa sin fru att undvika lånehajarna. För att kunna hjälpa henne bestämmer han sig för att råna sin arbetsgivare när denne och hans familj är bortresta. Men allting ställs på sin ända när det visar sig att han inte är den enda i huset, han har sällskap av en galen man som håller hela familjen fångad i källaren. Arkins uppdrag blir inte längre att rädda sin fru från lånehajarna, det blir att rädda familjen han tänkt råna, och sig själv.

Jag kan direkt säga att den här filmen är inte för den veke. Den är gjord av skaparna av Saw bland annat och det märks verkligen, dem har inte snålat på verken fantasin eller blodet. Det är en riktig nagelbitare minst sagt och den är stundvis riktigt obehaglig. Negativt med filmen, den är lite småseg i början innan den verkligen kommer i gång, och jag tycker att dem kunde valt bättre skådespelare till rollerna. Slutet vet jag inte om jag gillar eller inte, men jag tror dem gjorde slutet medvetet så att man skulle känna så. Det är en helt okej film, inte den mest välgjorda kanske, men sevärd är den, om man inte är känslig. Till och med jag satt och höll för ögonen stundvis, och jag är inte en av dem veka.

Filmen kan du hyra på Voddler, eller så är du med i vår tävling och vinner tickets så att du kan se den!



Orginalbild här


Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback