The Vampire Diaries 3x08 Ordinary People


I natt kom nyaste avsnittet av The Vampire Diaries ut, och nu är det min tur att säga min åsikt om avsnitt 8 av säsong 3,Ordinary People.

Varning för spoilers!

Jag gillade verkligen historiebitarna av avsnittet, det gjorde att man lärde känna Rebekah, Elijah och Klaus familj mer och man fick mer förstående över varför dem är som dem är. Det jag gillade speciellt mycket är hur mycket man fick lära känna just Rebekah, en karaktär jag hatat men som jag nu börjar i alla fall kunnat respektera. Och jag tror att hon börjat inse att Klaus ljugit för henne hela tiden och att hon nu kommer vända sig emot honom hon också.

Scenerna i grottan gillade jag också, det tillförde mysik och spänning när dem fick lov att klura ut vad alla symbolerna betydde och när man fick reda på att Mikael är deras pappa! Nu börjar det bli spännande!

Damon och Stefans lilla roadtrip älskade jag, det kändes som om man var tillbaka i tiden och för en sekund där i slutet såg man att Stefan fortfarande känner, oavsett hur mycket han vägrar inse det. Snart kanske vi har vår älskade Stefan tillbaka!

Jag både älskar och hatar Mikael, jag tror verkligen att han kommer döda Klaus, men jag litar inte på honom alls ändå. Även fast han dödar Klaus så är det ingenting som säger att han inte kommer döda dem andra också. Jag tror att det kommer bli mycket med honom framöver och jag tror inte det är bara Klaus som behöver oroa sig.

Man vet fortfarande inte om Katherine lever eller inte! Det gör mig galen för jag saknar verkligen henne!

Vad ska man säga om scenen med Damon och Elena i sängen? Jag är en av dem som pendlar mellan att vilja ha Elena med Stefan och mellan att vilja ha henne med Damon, så varje sån scen gör mig så himla förvirrad, haha. Men jag tror dem kommer bli tillsammans till slut, även fast kanske bara för ett tag.

Överlag så tycker jag det kunde hänt lite mer under det här avsnittet, visst, man fick reda på mycket men jag hade viljat att det skulle hänt mer "nutid". Men som vanligt så är Vampire diaries grymt bra och jag längtar sjukt mycket tills nästa vecka, det blir sista avsnittet innan ett långt avbrott så jag hoppas dem ger oss ett grymt avsnitt så att vi överlever tills nästa år!

Orginalbilder här

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback