The Vampire Diaries 3x09 Homecoming


Igår kom sista Vampire Diaries avsnittet för i år, så det här blir sista gången för i år jag kan berätta min åsikt, sorligt men sant, men den 4 Januari är vi i gång igen!

Varning för spoilers!

Jag gillade verkligen det här avsnittet, det var riktigt spännande och jag gillade verkligen när den försökte lura Klaus och jag gillade att dem fick hjälp av både Michael och Rebekah, även fast jag tror dem gjorde rätt i att inte lite helt på att Rebekah skulle klara av att döda Klaus.

Michael är lite av ett frågetecken för mig, jag gillar hans karaktär så jag vill verkligen lita på honom, men jag gör ändå inte det, och jag tror verkligen inte att han kommer vara död länge, han kommer tillbaka, han försvinner inte så lätt.

Jag hade verkligen hoppats att vi skulle blivit av med Klaus i det här avsnittet, men tydligen måste vi stå ut med honom ett tag till, förhoppningsvis så kommer han försvinna snart.

Stefan kom tillbaka lite under det här avsnittet, och jag gillade verkligen det, man såg broderskapet mellan han och Damon igen och jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka till sitt gamla jag igen nu när han är fri från Klaus, även fast jag börjat tveka över om det verkligen kommer bli som det en gång var mellan han och Elena, det har hänt så mycket.

Jag litar inte på Tyler, inte det minsta, Klaus har honom precis där han vill ha honom och även fast han älskar Caroline så tror jag inte att det kommer hålla mellan dem. Han kommer nog gå över till den onda sidan inom kort.

Katherine är tillbaka! Äntligen, jag älskar hennes karäktar och jag har saknat hennes spydiga repliker och kaxighet. Jag visste väl att hon inte kunde vara död.

Någon jag saknade under det här avsnittet var Alaric, vad var han liksom? Han borde hjälpt till med att lura tillbaka Klaus, jag gillar verkligen han och Damons diskussioner och småbråk.

Som sagt, grymt bra avsnitt, bra handling, bra repliker, ja, allt var bra, och slutet! Varför ska cliffhangers vara så jobbiga?!

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback