Thor


I morse såg jag och Beatrice filmen Thor, en fantasy/actionfilm med Chris Hemsworth och Nathalie Portman i huvudrollerna, även vår svenska Stellan Skarsgård har en roll i filmen.
 
Filmen handlar om den nordiska krigaren Thor, som är nästa att ta över tronen på hans hemplanet Asgård. Men hans arroganta attityd och stridslust sätter stopp för det här och när han utan tillåtelse attackerar grannplaneten Jotumheim. Som straff blir Thor bannlyst från sin planet, blir av med sina krafter och skickat till jorden där han måste lära sig av sina misstag och inte förrän då får han komma tillbaka hem. Allting förvärras när hans pappa är nära att dö och hans hemplanet håller på att rasa samma, och Thor är helt maktlös.

Jag blev glatt överraskad av den här filmen, jag hade inte så höga förväntningar på den men den är faktiskt riktigt bra. Jag gillar kontrasterna i den, med scener på hans hemplanet där allting känns overkligt och med scener på jorden som skulle kunnat vara min egen hemstad. Jag tycker dem valt riktigt bra skådespelare till huvudrollerna men jag tycker att Thors vänner kunde spelats av bättre skådespelare eller att karaktärerna fått en annan del i historien, nu kändes dem ganska onödiga och lite larviga. Men annars en riktigt bra film med både spänning, sorg och komedi, helt klart sevärd!


Orginalbilder här och här

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback