The vampire diaries 3x7 Ghost World


Eftersom både jag och Bea är stora fan av The Vampire diaries men inte är helt överens om serien så beslutade vi oss för att göra det lättaste och göra varsitt inlägg om dem senaste avsnitten, så här kommer mina åsikter om avsnitt 3X7 Ghost World. Varning för spoilers!

Jag tycker inte att det här avsnittet var i samma nivå som det förra som jag tyckte var grymt! Jag tycker att allting gick lite för fort och jag hade inte haft någonting emot att ha kvar spökena i åtminstonde ett avsnitt till bara för att det ska hinna hända någonting.

Jag älskar att Lexi kom tillbaka, jag älskade henne redan i första säsongen och jag blev jätteledsen när Damon dödade henne. Där har vi också en anledning till att jag gärna haft kvar spökena lite längre, jag gillar vad hennes karäktar gör med serien, hon för in humor men även djupt allvar och jag tycker att det är någonting som serien verkligen blir bra av. Om hon hann hjälpa Stefan speciellt mycket tror jag inte, jag tror han kommer förbli ond ett tag till men att han till slut kommer tillbaka till Elena, jag hoppas i alla fall på det.

Konstigt nog så började jag gilla Mason Lookwood under det här avsnittet, jag avskydde honom tidigare och blev inte direkt ledsen när han dog. Men jag gillade verkligen scenerna med han och Damon, dem gjorde ett bra team och det kändes som om dem hade lite förstående för varandra.

Något jag inte gillade var Bonnie/Jeremy/Anna dramat, jag tycker det börjar bli långtråkigt, och det gör att jag börjar tröttna på alla tre karaktärerna, något som jag inte gjort tidigare. Dem alla tre är otroligt själviska och serien tar bara illa av det dramat just nu.

Alaric och Damon är nära att bli vänner igen och jag älskar det! Deras vänskap ger hela serien ett lyft med deras sarkastiska kommentarer och deras gnabbel. Dem för underhållning in i serien och lättar upp serien så att den inte är allt för allvarlig. Sen måste man ju älska Damons så kallade ursäkter, hehe.

Överlag så var det ett helt okej avsnitt, inte det bästa men det hade riktigt bra delar. Jag undrar vart Tyler och Rebekah tagit vägen och jag hade gärna fått reda på om Katherine fortfarande lever men det är nog producenternas knep för att man ska längta till nästa vecka. Jag längtar i alla fall till nästa vecka och jag vill verkligen se vad som ska hända med Stefan i nästa avsnitt, om Katherine lever och vad inristningarna i grottan betyder!

Orginalbild här




Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback