Downloading Nancy


I morgon 01.00 på filmkanalen silver visas Downloading Nancy från 2008. Jag fick äran att se den innan den visas imorgon.

Nancy är en djupt deprimerad hemmafru som skadar sig själv och som som söker efter sin räddning på internet efter att hennes förhållande med sin make Albert hållet på att rasa samman totalt. Hon kommer i kontakt med Louis, som lovar henne att han ska befria henne från hennes demoner. Hon flyr till honom men lär sig att livet kanske inte kan räddas så lätt som hon hoppats. Filmen kantas av bråk, sex, kärlek och tortyr, allt på jakt efter Nancys lycka och sanna jag.

Jag är lite allergisk mot den här sortens filmer, jag tycker dem är riktigt långtråkiga. Mörka dramafilmer där allting känns deprimerande och som man inte riktigt förstår vad den handlar om är ingenting för mig. Den skulle kunnat vara bättre än den är, det är en sjuk historia och om dem gjort filmen bättre så hade den kunnat få bättre betyg, men eftersom den är som den är så blir betyget där efter. Jag tycker filmen var händelselös, långdragen och jag tycker skådespelarna kunde varit bättre, men, jag vet att det är en väldigt populär film som fått bra betyg av andra som gillar den typen av filmer så jag rekommenderar er ändå att se den så att ni kan skapa er egen åsikt. Men för mig, bottennapp.


Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback