Pippa Lee´s hemliga liv


Drama från 2010 med Robin Wright Penn, Blake Lively, Winona Ryder mfl i rollerna.

Pippa Lee är en kvinna i 50års åldern som ser ut att ha allt man kan önska sig, en kärleksfull man, två barn, ett fint hus och har massor av vänner som älskar henne. Men en morgon när Pippa kommer ner i köket har någon stökat ner och förstört det totalt och denna morgon är bara början, hela Pippas liv rasar samman när dem avslöjar att det är Pippa själv som går i sömnen. Händelserna får Pippa att tänka tillbaka på sitt liv och hur hon kommit dit hon är idag. Man får följa hennes liv från hennes födsel, under hennes uppväxt med en missbrukande mamma och under tiden hon träffade sin 30år äldre make.

Seg är det första ordet som kommer upp i mitt huvud när jag tänker på den här filmen. Den är långdragen, ointressant, rörig och ingenting känns som om det hör ihop, det är minst 4 olika historier på en gång i den här filmen, en om Pippas uppväxt, en om hennes liv med hennes man, en om hennes sömngång, och en om hennes relation till grannens son. Allting blir bara rörigt och det märks att filmen egentligen inte är inriktad på min åldersgrupp, jag skulle kunna tänka mig att min mamma skulle tyckt att den var bättre än vad jag gör. En positiv sak kan jag i alla fall säga, skådespelarna gör ett riktigt bra jobb och det lyfter filmen lite. Men det är absolut inte en film jag skulle vilja ha hemma i min filmsamling, men om man inte har någonting bättre att se så kan man väl offra sig.

Filmen finns att hyra på Voddler

Kommentarer
Åsa

Bloglovin byte? :)

2012-04-25 @ 07:42:47
URL: http://foreeveermee.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback