Triangle

Igår hade jag skräckfilmkväll med en kompis och en av filmerna vi såg var Triangle från 2009 med bland annat Liam Hemsworth i en av rollerna.

Filmen handlar om Jess och hennes vänner som på en båttur åker in i en hemsk storm och deras båt förstörs. När ett stort kryssningsfartyg kommer i deras väg så ser dem det som sin räddning. Men när dem kliver på fartyget så inser dem snart att dem varit säkrare i vattnet, för även fast fartyget verkar tomt först, så är det som väntar på dem lika hängivet att ta sig hem som dem själva, men det kan bara göra det själv. Jess hamnar i en strid för hennes liv, och den maskerade mördarens.'

Det är riktigt svårt att förklara vad den här filmen handlar om för den är så sjuk. Man måste se den för att förstå den. Den är riktigt spännande och historien känns unik, man sitter som klistrad för att inte missa en sekund av den. Skådespelarna gör tyvärr ett halvdant jobb, speciellt huvudpersonen som skulle kunnat spelas av en bättre skådespelare. Filmen känns tyvärr också ganska långdragen och tjatig efter ett tag och det känns som om den aldrig kommer någon vart. Men som sagt, den är spännande och unik och slutet tycker jag var riktigt bra för det avslöjade mycket men man fick ändå hitta dem sista ledtrådarna själv. En helt okej film men inte en man ser om och om igen.

Jag hyrde filmen på Voddler


Kommentarer
film & serier blogg

Jag har sett den här filmen också - men jag gillade den inte så mycket, för konstig för min smak antar jag !

2012-04-01 @ 22:22:17
URL: http://filmandserier.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback