Rock of Ages

Amerikansk musikfilm från 2012 med bland andra Julianne Hough, Tom Cruise, Diego Boneta, Malin Åkerman och Alec Baldwin i rollerna.

Filmen utspelar sig i Los Angels och året är 1987. Drew och Sherrie är två ungdomar som finner varandra samtidigt som de jagar sina drömmar i storstaden. Men även om det är kärlek vid första ögonkastet så kommer deras förhållande att behöva gå igenom en rad olika utmaningar.
 
En film helt i min smak, jag gillade den starkt. Musiknummerna var riktigt bra och det var ett bra val av låtar. Sen jag såg filmen så har jag lyssnat på soundtracket non stop. Skådespelarna gör ett riktigt bra jobb och även de som man var lite skeptisk till som Tom Cruise och Russel Brand gjorde en riktigt bra insats och var trovärdiga i sina roller. Det här är en sån där film som jag tror kan få vem som heöst på bra humör, i alla fall om man gillar gamla rock klassiker.
 
Helt underbar film! Musiken, skådespelarna, handlingen, allt är perfekt och det är en film som man blir riktigt glad av! Jag har, precis som Bea, lyssnat sönder på soundtracket som är helt grymt. Till och med Tom Cruise som jag verkligen annars inte gillar var riktigt bra i sin roll som Stacie Jaxx. En fantastisk film som jag helt klart kommer köpa när dem kommer ut och jag kommer se den om och om igen!


Kommentarer
Filmer & Serier

Åh, jag gillade Rock of Ages lika mycket som ni! Underbar musikalfilm! :)

Svar: Svårt att inte gilla den, den är riktigt bra! :D
themoviediaries.blogg.se

2012-08-20 @ 20:03:31
URL: http://filmerochserier.wordpress.com

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback