A Little Bit of Heaven

Imorse såg jag drama-komedin "A Little Bit of Heaven" från 2011 med Kate Hudson i huvudrollen.



Filmen handlar om Marley, en tjej som är emot förhållanden och gärna inte talar om sina känslor. När hon får reda på att hon är döende i cancer, samtidigt som hon utveckar känslor för din läkare så vänds hela hennes värld uppochner. Även om hon kanske inte medger det så är hon rädd, men kasnke mer rädd för att bli kär än att dö.

Det här är en film som ger väldigt blandade känslor, jag både skrattade och grät vid flera tillfällen. Det är en inspirerande historia om hur man ska ta vara på livet och människorna runt om en. För man vet aldrig vad som kommer att hända imorgon. Kate Hudson gör ett riktigt bra jobb som huvudpersonen Marley, jag brukar faktiskt nästan alltid gilla filmer som hon är med i. Hon är en duktig skådespelerska.

Men som sagt så är det en riktigt bra film och jag rekomenderar den verkligen till de som inte är rädda för att följa med på en känslosam bergochdalbana.



Kommentarer
Lina

Den, 50/50 och Allt för min Syster är tre bra filmer om Cancer.

2012-02-27 @ 15:01:47
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Lina

Det slog mig precis att er blogg heter The MOVIE Diaries men ändå är det fler serier som blinkar förbi i headern =)

Att jag inte har märkt det innan.

2012-02-27 @ 15:03:25
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback