Pretty Little Liars 2x16 - 2x19

Eftersom jag inte har skirvit på ett tag så blir det nu en liten sammanfattning av vad jag tyckte om de senaste avsnitten av Pretty Little Liars.

2x16 "Let the Water Hold Me Down" Riktigt bra och spännande avsnitt som vanligt, Lucas är fortfarande borta och man vet alltså inte vad man ska tro om vad som hände i båten mellan honom och Hanna. Caleb är dock orolig och försöker få Hanna att prata, men hur kan hon säga något utan att berätta allt om "A"? Det visar sig att Lucas hemlighet inte var så farlig ändå och tjejerna kan utesluta honom som "A's" hjälpare.

2x17 "The Blond Leading the Blind" "A" gör allt för att förstöra tjejernas kärleksliv. Toby försöker få tillbaka Spencer men hon vill skydda honom och det enda sättet hon vet att hon kan göra det på är att hålla sig borta från honom. Hanna är också orolig och vill inte att Caleb ska vara inblandad i nått som har med "A" att göra och ber tjejerna att sluta använda honom som hjälp. Samtidigt försöker Aria rädda sitt förhållande med Ezra och använder Holden som täckmantel för att kunna träffa Ezra.

2x18 "A Kiss Before Lying" Tjejerna går bakom Hanna's rygg och fortsätter ta hjälp av Caleb för att få information från "A's" telefon. Smatidigt måste Hanna handskas med att hennes pappas flickväns dotter har börjat på deras skola och hon försöker vara ockej med det. Men det är lättare sagt än gjort när nogon skickar en nakenbild från Hannas's telefon på Kate och alla tror att det är Hanna som har gjort det.

2x19 "The Naked Truth"
Det är "Truth-Up Day" på tjejernas skola vilket ger alla chansen att berätta sanningen om deras problem och sorger. Spencer vill få svar på vad som försigår mellan Jason och hennes pappa och får reda på att hon och Jason är halvsyskon. Aria försöker få reda på vad Holden har för sig när dom har sina "träffar". Hanna försöker övertala alla om att det inte var hon som skickade bilden och försöker ta reda på vem det var som gjorde det, vilket i själva verket var Kate själv.

Åsikter
Fyra riktigt bra avsnitt, otroligt spännande som vanligt. Hela Lucas historien gjorde mig dock lite irriterad. jag har aldrig gillat honom och dom får honom att se så skyldig ut och sen så visar det sig inte vara nånting alls. Att Spencer och Toby inte är tillsammans gör mig inte så mycket, dom är inget bra par enligt mig, men det är ändå hemskt att se hur "A" förstör deras kärleksliv. Caleb gjorde mig lite irriterad när han ljög för Hanna om att gjälpa till med "A's" telefon. Men jag förlåter honom. jag hoppas att allt går bra för Aria och Ezra, dom e det ultimata paret och måste måste hålla ihop. Kate är en irriterande liten bitch som jag hoppas försvinner snart, var skönt att man fick reda på sanningen om vbilden ganska snabbt i alla fall. Hatar långa storys om hur folk tror att nån har gjort nått som dom inte har gjort. Holden e också lite irriterade. Det stora OMG momentet var ju att Jason och Spancer har samma pappa, herregud. Vi får se vart dom tar den storyn.



Kommentarer
Mollie

åå, älskar PLL! :)

2012-03-03 @ 13:55:01
URL: http://mollieamlia.myshowroom.se

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback