Red Riding Hood

Igår så jag Red Riding Hood, en film som jag såg på bio när den kom ut och nu har köpt. En fantasy film med Amanda Seyfried i huvudrollen.

Filmen handlar om Valerie som bor i en by som är plågad av en varulv. Valerie är kär i Peter, en vedhugare men hennes familj vill att hon ska gifta sig med Henry eftersom han har pengar. Valeries syster dödas av varulven och nu när det är blodmåne så riskerar alla att bli omvandlade till en varulv. Men varulven verkar bara vara intresserad i Valerie.

Jag gillade verkligen den här filmen första gången jag såg den på bio och andra gången var den minst lika bra. Vet faktiskt inte varför jag inte sett den igen förrän nu. Det är en spännande film med mycket mystik och osvarade frågor vilket gör att man verkligen sitter klistrad. Man vill ju veta svaren. Så har ni inte sett filmen så rekomenderar jag er starkt att göra det!



Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback