Squirm/Maskarna


Jag måste först berätta varför jag ens började se den här filmen. Min mamma och pappa var på bio när den här kom ut 1976 med två kompisar, och mamma och den andra tjejen fick lov att gå ut ur biografen för att den var så äcklig och läskig. Sen dess har pappa sagt att den vill jag se igen, den var skitbra! Nu hittade vi den och jag tänkte att jag måste ju i alla fall se den och se om den är så illa.

Jag skäms nu över mina föräldrars filmsmak.

SPOILERVARNING!

Filmen utspelar sig 1975 i en liten stad som varit med om den värsta stormen genom tiderna, elen slås ut, telefonerna slutar fungera och det är översvämmningar över hela staden. Men allt detta går att åtgärda, om det inte vore så att strömmen gått ner i backen och tvingar upp miljarder maskar som attackerar människorna och äter upp dem. Nu måste dem stoppa det innan dem tar över hela staden!

Jag skulle nog kunna prata i år om den här filmen, den hade så många delar som gjorde ont i hela mig, för det första, skådespelarna, herregud, jag skulle kunnat göra ett bättre jobb och jag skojar inte ens. För det andra, på långt håll såg maskarna ut som godissnören, på nära håll som tjocka larver som skriker, helt naturtroget. Sen, om man blir medvetslös och det ligger en planka över en, så är chansen stor att den ligger kvar på samma ställe när man vaknar! Sen, om alla andra dör av maskarna, så borde en som attackeras av dem 2 gånger och som dränkts av dem, också göra det, eller så är jag bara kräsen? Som sagt, jag skulle kunnat prata om den i år, men jag tror ingen skulle orka läsa det. Men kort sagt, den är inte värd att se, jag plågades igenom en och en halv timme av detta, skulle hellre städat eller något...


(jag var snäll när jag gav betyget)

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback