The blind side


Häromdagen såg jag dramat The blind side med Sandra Bullock, en riktigt gripande historia som baseras på en sann händelse.

Michael Oher är hemlös, tillbakadragen och får dåliga betyg och ännu dåligare rykte. Han har i princip gett upp hoppet om att få ett bättre liv när han träffar Leigh Anne Tuohy, en välställd kvinna som lever det perfekta livet med sina två barn och sin make i ett stort hus. Leigh Anne blir berörd av Michael och bjuder in honom för att sova på deras soffa i några nätter tills han kan hitta någonstans att bo, men så blir det såklart inte. Michael blir snabbt en del av familjen, får bättre betyg, börjar i ett american fotball-lag och börjar förstå att alla människor inte vill honom illa. Leigh Anne beslutar att göra honom till en permenent familjemedlem, men att uppfylla den önskan blir inte det lättaste när man inte egentligen vet någonting om Michael eller hans förflutna.

Jag hade stora förväntningar på den här filmen, och jag måste säga att jag blev lite besviken ändå. Den är bra, gripande och skådespelarna i filmen är fantastiska i sina roller, men jag trodde den skulle vara ännu bättre och ännu mer gripande. Sen är lite långtråkig vissa delar och jag hade önskat mer djupa scener, det känns som om dem bara skrapar på ytan och kunde visat så mycket mer av Michael Oher och Leigh Annes familj. Men den är helt klart sevärd!


Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback