Winter´s bone


Nu är jag, Sandra, tillbaka och redo att få fart på bloggandet igen, först ut är drama-thrillern Winter´s bone som jag såg i går.

Filmen handlar om 17åriga Ree som beger sig på en farlig resa för att hitta sin pappa som lagt huset som borgen för att slippa fängelse. Nu måste Rue fa tag på honom för att kunna få behålla huset där hon tar hand om sina två småsyskon och sin sjuka mamma innan dem kastas ut på gatan för att leva som hundar.

Jag kan beskriva filmen med ett ord, överskattad. Jag hade ganska stora förväntningar eftersom den fått riktigt bra kritik från filmkritikerna, men som vanligt så fastnade jag inte för den, brukar inte gilla samma filmer som kritikerna. Den var seg, repeterande och ganska förutsägbar. Jennifer Lawrence som spelar huvudrollen gjorde ett bra jobb och henne vill jag se i mer. Men annars, platt som en pannkaka, synd, historien skulle kunnat vara väldigt gripande, men jag är besviken.



Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback