Deadgirl

Såg en av dem sjukaste filmerna någonsin idag och jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska förklara hur störd den faktiskt var. Filmen heter Deadgirl och kom ut 2009, i rollerna hittar vi bland annat Shiloh Fernandez (Red riding hood) och Candice Accola (The vampire diaries).

Filmen handlar om Rickie och JT, två bråkstakar som inte passar in någonstans och som fått nog av att alla ser ner på dem. En dag bryter dem sig in på ett nerlagt mentalsjukhus och bestämmer sig att undersöka det. Det visar sig att sjukhuset inte är övergivet som dem först trodde, för bakom en igenrostad dörr så hittar dem någonting så galet att dem först inte tror sina ögon. Bakom dörren ligger en kvinna, naken, fastkedjad och, död? När Rickie har lust att springa för livet så vill JT ta tillfället i akt och göra vad han vill med den livlösa kroppen. Då börjar en historia som var dömd att gå åt helsike, en historia om liv och död och om rätt och fel.

Som sagt, en av dem sjukaste filmerna jag någonsin sett. Vad dem gör med kvinnan är helt sjukt och motbjudande och det gjorde ont i hela mig att se filmen. Men jag kunde ändå inte stänga av eftersom jag ville veta vad det var som hänt kvinnan och varför hon var fastkedjad. Om jag bortser från den sjuka historien och ser på själva filmen så måste jag ändå berömma skådespelarinsatserna, dem gör ett riktigt bra jobb. Även effekterna är ganska bra och filmen känns inte så dåligt gjord som många filmer i skräckgenren ofta gör. Men om jag skulle se den igen? Tveksamt, men den var spännande och fängslande, man ville inte blinka för att man inte ville missa någonting.




Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback