Ryan Gosling x 2


På senaste tiden har jag fastnat för en speciell skådespelare, Ryan Gosling, och har hyrt hem flera av hans filmer, dem senaste är All good things och Blue Valentine så nu tänkte jag skriva lite om mina åsikter om dem två filmerna.

All good Things (2010)
Filmen handlar om ett väldigt omtalat kriminalfall som inträffade under 80-talet i New York. David Marks är huvudkaraktären och är en ung man som är son till en förmögen fastighetsmagnat. David har alltid kämpat för att undvika att gå i sin pappas fotspår och när han träffar Katie, en ung tjej från arbetarklassen, ser han sin chans att fly från det livet han alltid velat undvika. Tyvärr blir fantasin inte långvarig och han lockas tillbaka till sin pappas företag och Katie börjar studera. Ju mer självständig Katie blir desso konstigare börjar David bete sig och det går så långt att han går i ännu ett av sin fars fotspår och börjar misshandla henne. Plötsligt försvinner Katie spårlöst och familjens mörka hemligheter kommer upp till ytan.

Jag hade ganska stora förväntningar på den här filmen och jag blev riktigt besviken, den är långtråkig och händelselös. Det enda intressanta är den sista halvtimmen eller så när Katie försvinner och man vill få reda på varför och vart hon tagit vägen, men resten av filmen är ett riktigt sömnpiller.


Blue Valentine (2010)
Blue Valentine handlar om Cindy och Dean och utspelar sig i både nutid och dåtid. Man för följa hela deras kärlekshistoria från dagen dem träffades tills nu och man får följa dem och se när deras relation växer och förändras. En riktig kärlekshistoria som visar både för och nackdelar med att vara i ett förhållande.
Ännu en film jag blev besviken på, även denna långtråkig och händelselös, Ryan Gosling och Michelle Williams gör ett väldigt bra jobb men själva manuset och sättet den är filmat och ihopsatt på är bara jobbigt.
Började med det här inlägget med att skriva att jag gillar Ryan Gosling och sen dissade jag hans filmer så jag kanske ska förklara lite så det inte låter så knäppt, Jag gillar Ryan Gosling, han är en riktigt bra skådespelare som jag sett en del filmer med, men, dem här två filmerna är tråkiga i sig själva, Ryan gör fortfarande ett riktigt bra jobb i båda men tyvärr räcker inte alltid det.


Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback