16 Candles

Komedi från 1984 med Molly Ringwald i huvudrollen.

Samantha's liv går inte riktigt som hon tänkt sig, hon är kär i en av skolans mest populära killar och skolans tönt är kär i henne. Hennes syster ska gifta sig och på grund av all stress i och med bröllopet så glömmer Sam's föräldrar bort hennes 16-års dag. Dessutom är hennes enorumt pinsamma far- och mor-föräldrar på besök och de hade med sig en utbytesstudent vid namn Long Duc Dong.

Det här med 80-tals filmer är inte min grej, jag gav både den här och The Breakfast Club en chans och nu har jag kommit fram till att jag inte gillar sånna här filmer. Det är för det första inte min slags humor så även om filmen skanske skulle vara rolig i någon annans ögon så är den inte det enligt mig. Skådespelarna är sådär, ingen hög standard direkt. Sedan hade filmen en del konstiga och väldigt irriterande ljudeffekter som gick mig på nerverna under hela filmen.



Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback