Johnny Depp - Dark Shadows

Någonting jag inte nämnt här på bloggen är att jag är ett enormt Johnny Depp fan och avgudar både honom och de flesta filmer han är med i. Nu tyckte jag det var dags för en ny kategori här på bloggen - Johnny Depp - där jag kommer skriva om hans filmer, hans kommande projekt och helt enkelt min åsikt om denna underbara skådespelares filmer. Först ut är filmen jag såg i helgen, hans senaste film Dark Shadows.
Dark Shadows, Rysar-komedi från 2012 med Johnny Depp, Helena Bonham Carter och Michelle Pfeffier i rollerna.

Barnabas Collins svartsjuka häxa till ex-flickvän ser honom kyssa sin livs kärlek och bestämmer sig för att straffa honom på värsta tänkbara sett och skickar hans kärlek nerför en klippa framför hans egna ögon och sedan förvandra honom till en vampyr för att han ska kunna vara med henne för evigt. Problemet är att hon inte ens då kan vinna hans hjärta och hon spärrar in honom i en kista där han ska lida i all evighet. 200år senare hittas han dock och en vampyr sätts fri och är tillbaka i civilisationen. När Barnabas vaknar upp och ser sitt gamla liv i ruiner så bestämmer han sig att få tillbaka det till sitt vackra ursprung, problemet är dock att häxan som förstört hans liv bor kvar i samma stad, och är precis lika angelägen att få honom som för 200år sedan.

Johnny Depp är som vanligt grym i sin roll som Barnabas Collins och även Helena Bonham Carter är lika storslagen som alltid. Tyvärr når inte själva filmen upp till mina höga förväntningar och den är inte hälften så rolig som jag hoppats, den är tyvärr långtråkig vissa stunder. Men det är en unik handling, bra effekter, dem bästa tänkbara skådespelarna och bra soundtrack. Tyvärr så var nog Tim Burton lite ringrostig när han skapade filmen, den hade inte riktigt hans magi. Men den är absolut sevärd tack vare skådespelarna i den och sin orginalitet.





Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback