Johnny Depp - The Rum Diary

Drama-komedi från 2011 med Johnny Depp i huvudrollen.

Journalisten Paul har tröttnat på storstadslivet och beger sig till Karibien för att prova på livet där. Där får han livet på en avdankad tidningsbyrå. Snart är han omgiven av oberäkneliga kollegor och människor man inte kan lita på och hela dagarna kantas av rom och droger. En natt möter Paul den vackra Chenault som är förlovad med affärsmannen Sanderson. Sanderson ser nytta i Paul och försöker anlita honom som en av hans egna. Problemet är att den giriga affärsmannen planerar att bygga hotell på en ostörd ö och Paul måste välja mellan att överge sina chanser att träffa Chenault eller att stanna kvar och förstöra livet för massor av människor i ett olagligt projekt, för sin egen lycka.

Jag hade inte stora förväntningar på den här filmen och jag måste säga att jag blev glatt överraskad! Den är faktiskt ganska underhållande, välgjord och rolig, dock så är den lite för lång och jag har ändå lite svårt för filmer som främst handlar om sprit och droger, dem blir lätt så flamsiga och röriga, det blir även den här lite. Men Johnny Depp är som vanligt otroligt bra i sin roll och jag kan inte tänka mig att någon skulle kunnat gjort ett bättre jobb. Aaron Eckhart som spelar Sanderson gör också ett riktigt bra jobb men dem andra skådespelarna kändes lite trötta och oengagerade i sina roller. Men filmen är minst sagt sevärd även fast den kanske inte är en sån man ser om och om igen.


Ni kan hyra filmen på Voddler.


Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback