The Blue Lagoon: The Awakening

Romantisk äventyrsfilm från 2012 med Brenton Thwaites och Indiana Evans i huvudrollerna.
 
Dean och Emmaline, två high school elever som är på en skolresa på Trinidad blir strandade på en tropisk ö efter en båtolycka och måste nu måste de förlita sig på varandra för att överleva. Under tiden på ön så lär dom både känna sig själva och varandra och snart blir de förälskade.
 
Jag har sett både orgainalfilmen och uppföljaren förrut och även om den här är väldigt annorlunda så gillar jag den. Många är oftast väldigt skeptiska till remakes men jag brukar faktiskt gilla dom mer än orginalet. Oftast för att jag gillar att de ofta är mer modernt gjorda. Jag kan inte riktigt säga om jag gillar den här filmen mer än orginalet men jag gillar den i alla fall mer än tvåan. Som sagt så är den väldigt annorlunda, för det första är de inte barn när de kommer till ön och för det andra så blir de räddade och kommer hem igen. Det för att den förlorar lite av den där oskyldiga och äkta kärlekshistorien som orginalet har. Men jag gillar filmen starkt ändå, att den är lite annorlunda gör den bra på sitt sätt. Visst den är ganska förutsägbar, men vilken romantisk film är inte det?
 

Kommentarer
Lina

Var kan man hitta denna? För den finns ju inte att köpa eller boka i svenne land.

Svar: Jag tittade på den online på denna sidan http://www.solarmovie.eu/link/play/934016/
//Beatrice
themoviediaries.blogg.se

2012-11-30 @ 21:10:50
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Julia

Kan nån lägga upp blue lagoon the awakening på youtube

2015-05-06 @ 17:19:13

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback