Ny Serie: 666 Park Avenue

Det blir mycket inlägg om nya serier nu, men så är det såhär på höstkanten när alla nya serier sätter igång. I måndags kollade jag på första avsnittet av 666 Park Avenue, en ny serie inom "skräck" genren.
 
Den här serien handlar om hyresfastigheten The Drake som är belägen på Manhattans Upper East Side och ägs av den mystiske Gavin Doran och hans fru Olivia. Det unga paret Jane och Henry blir anställda av Gavin och tror att alla deras drömmat har besannats, men snart upptäcker de att huset är fullt av ondska, besatthet och manipulation.
 
När jag började se avsnittet så hade jag ingen aning om vad den ens handlade om, hade inte sett trailern och visste inte ens till vilken genre den hörde. Fattade dock snart att det inte var en verklighetstrogen serie utan att det var en mix av skräck och övernaturligt. Det här med Gavin och hans deals och det påminner mycket om Supernatural och deras crossroad-demons, men det var inte så att jag störde mig på det. Många kända ansikten var det också, kul att Rachael Taylor fick en ny chans så snabbt efter att Charlie's Angels floppade totalt och inte ens fick en helt säsong. Det var även roligt att se Robert Buckley i någonting annat än One Tree Hill. Det verkar som en spännande serie som jag definitivt kommer att ge en chans och troligen blir det en serie som jag börjar följa.
 

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback