Dumma mig

Dumma mig, eller Despicable Me som den heter på orginalspråket, är en animerad komedi film från 2010 med röster av Steve Carell, Russel Brand och Julie Andrews.
 
I det svarta huset i det idylliska villaområdet bor Gru, en avdankad skurk som planerar sin livs största kupp, han ska sno månen! Men när han nekas ett lån på banken som skulle hjälpa honom att nå sin dröm så måste han komma på en ny plan för att sätta sina onskefulla planer till verket. Hans planer tar en oväntad vändning när han inser att vägen han måste gå inkluderar det han fruktar mest i hela världen, barn. Tillsammans med hans tre nyadopterade döttrar försöker han till alla pris uppfylla sina drömmar så snabbt som möjligt för att sedan kunna skicka tillbaka dem till barnhemmet. Men kanske kan Margo, Edith och Agnes göra till och med Gru till en mjukis?
 
Helt fantastisk film som jag och Bea såg när den kom ut och vi går fortfarande och citerar scener ur den och pratar om hur underbar den är. I går såg vi den igen och jag bestämde mig för att jag måste skriva en recension om den så att jag kan tipsa andra om den. Filmen är ju riktad mot barn, det är ganska självklart, men den är minst lika underhållande för vuxna! Filmen är utgullig, jätterolig och man kan inte låta bli att bli glad när man ser den. Den är välgjord och inte lika överlarvig som jag tycker att "barnfilmer" nu för tiden ofta är. Handligen är ursöt, den är lite förutsägbar men när det kommer till den här sortens filmer så är det bara charmigt, historien om tuffa Gus och dem söta flickorna är bara så otroligt gullig så man sitter med ett stort leende hela filmen igenom. Det är en underbar film som man kan se både med kompisarna och med familjen. En film för alla!

Kommentarer
Sara - Ensamstående mamma

Det där är en film som både jag och sonen gillar starkt :)

Svar: Det förstår jag, den är helt underbar! :D
themoviediaries.blogg.se

2012-09-23 @ 14:36:48
URL: http://dolphin.blogg.se
[Anna]

Ja den här filmen var så gullig! :)

2012-09-25 @ 10:22:37
URL: http://bokraden.blogspot.se/

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback