Shameless US

Amerikansk TV-Serie från 2011 med bland andra William H. MacyEmmy RossumJustin Chatwin och Jeremy Allen White.

 

Välkommen hem till familjen Gallagher. Den försupne fadern Frank gör inte mycket för att hålla samman sin sexhövdade barnaskara och Gallagher-barnen har därför lärt sig hantera situationer som vanligtvis kräver en förälder helt på egen hand. Med mamman ute ur bilden får äldsta dottern Fiona kliva in för att se till att de yngre syskonen håller sig i schack. Äldste sonen Lip byter läxhjälp mot sexuella tjänster, mittenkillen Ian är förmodligen gay, tolvåriga Debbie stjäl pengar och barn, tioåringen Carl har sociopatiska tendenser och minstingen Liam är svart - hur nu det gått till.

 

I jakt på något nytt att se på så bestämde jag mig för att ge den Amerikanska versionen av Shameless en chans, har tänkt att jag ska göra det ett tag nu men har varit lite skeptisk eftersom det är en remake. Efter Amerikanska Skins så är jag inte direkt positiv när det kommer till Amerikanska remakes måste jag erkänna. Jag har även sett på brittiska Shameless vilket gjorde att jag tänkte att jag säkert skulle bli besviken. Men jag vart faktiskt positivt överraskad. I början var storyn väldigt lik den Brittiska versionen men snart så tog serien sin egen väg vilket jag gillar. Man vill ju inte se något som är kapat rakt av. Men den här serien får definitivt ett bra betyg av mig, den är underhållande och skådespelarna är duktiga. Rekomenderar den.

 

Än så länge har det kommit ut tre säsonger på tolv avsnitt vardera, den har blivit förnyad för en fjärde säsong som förväntas ha premiär i början av nästa år.
 

 


Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback