Orange is The New Black

 
På bara några dagar så har jag plöjt mig igenom Netflix nya serie Orange is The New Black där vi kan se Taylor SchillingLaura Prepon och Michael Harney med flera i huvudrollerna.
 
Serien är baserad på en memoar av Piper Kerman och handlar om Piper Chapman, en kvinna i trettioårsåldern som får 15 månaders färgelsestraff efter att ha fällts för ett brott hon begått tio år tidigare då hon transporterade pengar åt sin knarklangande flickvän.
 
Det här är en sån där lättsedd och beroendeframkallande serie. Något som är både negativt och positivt med Netflix serier är ju att hela säsongen släpps på en gång och om man då väl börjar titta så kan man inte sluta förrän avsnitten tagit slut. Det här är definitivt en serie som man fastnar i, den är sådär härligt autentiskt och rolig samtidigt som den är väldigt intensiv och tragisk. Karaktärerna varierar i ålder och etnicitet men är alla lika välskrivna.
 
 
 

Kommentarer
SERIESNACK.SE

Har inte sett denna, men jag har hört mycket bra om den!

Svar: Ja den har fått mycket bra kritik faktiskt, så jag tycker definitivt att du ska se den någon gång :)
themoviediaries.blogg.se

2013-07-31 @ 08:45:07
URL: http://seriesnack.se/
Åse

Åh, denhär serien ska jag definitivt börja se på! Bara jag blir klar med mina andra serier först! :) Super fin blogg BTW! Länkar dig! :)

Svar: Det tycker jag att du gör rätt i! Tack så jättemycket :)
themoviediaries.blogg.se

2013-08-02 @ 22:50:07
URL: http://cupcaketv.blogg.se

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback