Skins Fire del 1

 
I tisdags hade sjunde ochh sista säsongen av Skins premiär och först ut var Effys avsnitt "Fire", så innan nästa avsnitt kommer ut på tisdag så tänkte jag skriva lite om vad jag tyckte om avsnittet och att Skins har återvänt.
 
VARNING FÖR SPOILERS!
 
Ända sedan jag fick höra att dom skulle göra något med de gamla Skins karaktärerna så har jag längtat och längtat efterssom jag var riktigt besviken på vad generation 3 hade att erbjuda. Fört planerade de ju en film, som inte blev av utan det blev 6 avsnitt med tre gamla karaktärer istället. Effy har alltid varit min favorit så jag vart överlycklig när jag fick höra att hon skulle vara med, även om det kändes ganska självklart eftersom hon är den karaktär som varit med mest i hela serien då hon var med i de fyra första säsongerna. Så man kan lugnt säga att mina förväntningar var höga, och jag var förväntansfull över hur Kaya skulle spela Effy nu flera år senare och om man skulle få några inblickar i vad som hände efter det att Freddie dog osv. Nu har det ju bara kommit ut ett avsnitt av två, men än så länge är jag inte direkt jätteimponerad.
 
För det första, hur konsigt är det inte att det är just Naomi som Effy bort tillsammans med? Av alla de vänner hon hade så var ju inte Naomi direkt högt så listan. Det hade varit mer realistiskt om det hade varit t ex Pandora. Om inte annat hade de ju kunnat ge oss nån slags förklaring eller liknande till hur det kom sig att just dessa två flyttade ihop. Naomi har aldrig varit en favorit hos mig, men jag gillade ändå henne i det här avsnittet, även om det inte riktigt kändes som att det var samma karaktär på något sätt. Effy kändes däremot som Effy tycker jag, vilket kändes skönt.
 
Något jag störde mig på var Naomis cancer, cancer liksom? Hur orginellt är det? Nej de hade kunnat komma på något bättre tycker jag. Känner jag skins så kommer hon ju troligen att dö också. Det är ju alltid någon som ska dö i den här jäkla serien. Men jag hoppas ändå att hon får överleva och att man får se lite glada studer mellan henne och Emily i nästa avsnitt.
 
Hela avsnittet gick och ingen nämde Freddie. Mitt hjärta krossades lite. Jag hoppas verkligen dom gör det senare i serien, om inte i Effys andra avsnitt så i Cooks. Hoppas Hoppas. Något annat som jag verkligen vill se är Effy och Cook tillsammans i slutet. Det skulle vara det ultimata för mig, Men jag tvivlar på att det kommer att hända tyvärr. Men hoppas kan man ju alltid.
 
Sammanfattningsvis så var det ju ett bra avsnitt, det kändes ju uppenbarligen mer vuxet än vad skins brukar göra men det är ju inte så konstigt. Jag hoppas dock att nästa avsnitt är bättre, för det förtjänar både serien och vi som följt den under alla dessa år.
 
 

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback