Pretty Little Liars Finale "A Dangerous Game"

Jag som hade hoppats på att få lite svar på alla frågor som uppstått under säsongens gång men det kändes som at det bara blev fler och fler frågetecken. Så jag måste erkänna att jag är lite besvken på dagens avsnitt och nu måste man ju vänta ända till juni på säsong 4. Här kommer i alla fall min tankar och teorier om avsnittet. Spoliervarning, har du inte sett avsnittet, sluta läs!
 
Skulle vi inte få reda på vem Red Coat va? Visst, vi fick genom Hanna's ögon se Alison men vi fick det ju inte bekräftat. Kan det verkligen vara så att hon lever, eller kommer de köra på tvilling-storyn? De har ju faktiskt gått en del efter böckerna redanhar jag hört, så det kanske inte skulle vara jätteförvånande om de gö det nu med. Själv så hoppas jag att de väljer en annan väg, jag ser mycket hellre att Alison faktiskt lever. Vi vet ju även sedan tidigare att Ali faktiskt kunde flyga ett flygplan.
 
Vem startade branden? Med tanke på att red coat räddade de från den så kan det ju kanppast vara hon eller någon i A team som startade den. Min första tanke var NAT club eller Jenna/Melissa/Shana. För om man tittar riktigt noga så har inte personen som sätter eld på huset samma utstyrsel som de i A team brukar ha på sig, så det lär ju betyda något tycker man. Vart jätteförvirrad över Jenna och Shana's "förhållande" eller vad man ska kalla det, sen verkar det ju som att de jobbar ihop med Melissa. Och vad har Shana för roll i det hela?
 
Kan vi verkligen lita på Toby? Jag är inte helt övertygad måste ajg erkänna, men jag hoppas att han är på tjejernas sida. Toby och Spencer är ju så fina ihop. Appropå Spencer så är jag sjukt glad att hon inte har gått o bytt sida som jag vart lite orolig över i förra avsnittet. Hon gjorde det bara för att få fler svar och för att hjälpa de andra tjejerna. Men vem var det som Toby jagade i skogen och vem var det som slog ner honom? Kan det varit Jenna? Eler är det någon som vi trott varit död, är Maya tillbaka kanske? Tycket nämligen att det såg ut lite som henne, men jag är inte alls säker. 
 
Mona är helt plötsligt inte the bad guy längre, känns som hon är lika mycket ett offer nu efter det här avsnitet. Ska bli intressant och se hur det slutar. Sist men inte minst måste jag ju kommentera om handen i jorden som vi fick se även i Halloween avsnitet om jag inte missminner mig. Men den här gången var det någon som hjälpte till att dra upp personen. Så betyder det att det var någon som hjälpte en nedgrävd Alison upp ur jorden?
 
Somagt, så mångs osvarade frågor. Vi kan bara hoppas på att få lite fler svar i säsong 4. Vad tyckte ni om avsnittet?
 

Kommentarer
SERIESNACK.SE

Jag tyckte att det var rätt spännande, men jag blev besviken över "avslöjandet av the red coat" Det var ju inte ens bekräftat. Kändes ganska tråkigt eftersom Hanna och de andra kan ha inbillat sig. Eller så kör de på tvillingstoryn förstås...

Svar: Jag håller med, det va ju ett bra avsnitt men samtidigt en besvikelse :/
themoviediaries.blogg.se

2013-03-20 @ 19:05:16
URL: http://seriesnack.se/
Sara

Det är så spännande, kan inte vänta till säsong 4! En av mina stora frågor är också vem/vad som ligger i Wildens bagagelucka. Jag har misstankar om att det kan vara Jason men det blir bara att vänta till 11 juni...

Svar: Ja riktigt spännande är det och jag har faktiskt ingen aning om vem/vad som låg i bagageluckan, längtar tills juni när vi förhoppningsvis får lite svar på alla frågor :)
themoviediaries.blogg.se

2013-03-21 @ 20:11:54

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback