The Uninvited

Skräck från 2009 med Emily Browning, Elizabeth Banks och Arielle Kebbel med flera i huvudrollerna. Filmen är en remake på den koreanska filmen "A Tale of Two Sisters" från 2003.
 
Anna återvänder hem efter att ha varit på ett mentalsjukhus på grund av mammans död. Hemma återförenas hon med sin älskade syster, men möts också av en distanstagande pappa samt hans nya fru som försöker ta över mammans roll i huset. Första natten i huset ser den yngre systern Anna ett spöke som varnar henne för styvmamman. Det står då klart för henne att styvmamman är farligare än vad man tror. Nu måste systrarna övertyga sin pappa om styvmammans riktiga jag - om de överlever.
 
Den här filmen var ganska bra, den var spännande och enligt mig ganska oförutsägbar. Jag gillade speciellt tvisten på slutet, men jag ska inte avslöa för mycket för er som kasnke vill se den. Den var inte sådär jätteläskig vilket jag tycker är positivt eftersom jag egentligen inte är så mycket för skräckfilmer. Jag tycker även att skådespelarna gör ett bra jobb, speciellt Emily Browning som spelar sin roll rikigt bra. 
 

Kommentarer

» Ingen reklam för din blogg

» Ingen reklam för tävlingar

» Ingen reklam för frågestunder


« Namn

« Mail (visas ej)

« Blogg



Spara uppgifter?


Trackback